Ami valójában a pékné csülke, ez volt gyerekkoromban a kedvencem. Biztos sok kis gyerek van akinek a tejbegríz meg a nagyi sütije, nekem nem, nekem a csülök, meg a sült kolbász, amit a mama készített nekem vacsorára, kenyérrel. Mindig vártam, hogy anya ezt készítse igazi ünnep volt ez számomra, persze csak addig amíg nem lettünk totál csórók, utána már maga a húsos főétel is ünnepnek számított. Ezt a receptet már pár hete elkészítettem, András ( ő lesz majd a csapat másik tagja) mondta, hogy írjam le, de nyilván nem figyeltem rá, ezért már el is felejtettem hogy készítettem de valami ilyesmi volt, hárman fogyasztottuk el:

Hozzávalók:


1 csülök talán kicsit több mint 1 kg

1,5 kg krumpli

2 vöröshagyma

fokhagyma

só, bors

1 nagyobb répa

 

 

 

 

 

 

 

 

Először előfőztem a csülköt sóval borssal, pár gerezd fokhagymával kb 1 órát. Aztán megpróbáltam levágni a csontról, de ez egy perc után nagy feladatnak tűnt így inkább arra jutottam jobb ha csak félig bevágom és szétterítem. Egy nagy üvegtálba tettem, alá a krumpli a hagymák kisebb darabokra vágva, illetve a répa, szintén szétdarabolva, alufólia alatt sütöttem úgy másfél órát 180 fokon, közben néha locsolgattam saját levével. Végül alufólia nélkül még 20 percet ráhúztam. A a felénél futott be, mentségére szólt, hogy hozott némi bort. A végeredmény egészen kiváló lett még a barátomnak is ízlett ( akit a továbbiakban hívjunk J-nek), pedig ő nem szereti a zsíros dolgokat és természetesen nem eszi meg a cuppogós bőrkét, nem baj több marad nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://aubongras.blog.hu/api/trackback/id/tr974221601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aemíT 2012.03.05. 10:29:55

Nagyon jól néz ki és ízletesnek tűnik! Szerintem el is készítem a héten. :) Köszi a tippet!

aemíT 2012.03.05. 10:31:23

Várom a többit! :)

bekiszani 2012.03.07. 11:53:44

Nagyon gusztusos a végeredmény! Ilyet én is fogok csinálni!

szuflé 2012.03.31. 16:25:51

Szép lett, biztos finom is!:) Bemutatnád a cigánypecsenyét is? (még nem csináltam..)

Ollós Ani 2012.04.08. 15:45:54

Guszta és nagyon finom lehet, ki fogom próbálni!

pelineke19 2012.04.10. 23:45:15

Nekem is megmozgatták a képek a fantáziámat, hogy mit is kellene sütni a hétvégén.
süti beállítások módosítása